Bel ons op 013 - 8080 211

Zomervakantie: tijdelijk 4 dagen per week verzending. Lees meer...

Tips bij afvallen

Hieronder staan voor jou een aantal handige tips die jou bij jouw afvalproces opweg kunnnen helpen!

 

Drinken:

  • Drink voldoende water, ongeveer 1,5 liter
  • Vind je gewoon water niet lekker, voeg er dan een beetje suikervrije aanmaaklimonade aan toe.
  • Je kan ook gebruik maken van onze drainersticks in de smaak perzik-ijsthee.
  • Voeg aan het water wat schijfjes citroen, komkommer en verse munt toe, zet in de koelkast, dan blijft het lekker koud!
  • Heb je een hongergevoel, pak dan een glas water om de erge honger te stillen.
  • Je mag ook light dranken, kijk op etiketten, alles onder de 1 gram aan koolhydraten per glas mag je hebben.
  • Koffie en thee mag je heel de dag door drinken, liefst zonder melk, zoetje is toegestaan.
  • Voeg citroen of citroensap toe aan water, citroen werkt vochtafdrijvend en hongerstillend!
  • Water drinken zal ook de spijsvertering ten goede komen en dat is voor afvallen ook belangrijk.

Bewegen:

  • Iedereen weet dat bewegen goed voor je is! Dat hoef ik je niet te vertellen
  • Pak eens wat vaker de fiets ipv de auto
  • Pak de trap ipv de lift
  • Ga niet meteen overdreven sporten, maar bouw het langzaam op
  • Vraag een vriend(in) die lekker met je een rondje gaat wandelen
  • Ga je bewegen, zorg dan dat de aktiviteit zeker een half uur duurt

Feestje:

  • Een feestje gezellig! Maar moeilijk he?!
  • Zorg dat je zelf een bakje met groentenknabbels in je tas hebt voor alle zekerheid
  • Je kan er voor kiezen om een zakje nootjes of chips mee te nemen
  • Gebruik een komkommer als toastje met filet d'american of slankie 20+
  • Maak gebruik van de eiwitrijke-koolhydraatarme crostini's
  • Pak geen chips, nootjes, toastjes, stokbrood, salades
  • Pak geen bier maar bijv 1 of 2 glaasjes rode wijn, droge witte wijn of droge rose

Uiteten:

  • Natuurlijk kan je best een keer uiteten, je sociaal leven hoeft door afvallen niet te stoppen!
  • Maar ga niet naar een koolhydratenparadijs, zoals een pizzaria of een snack/shoarmabar
  • Pak geen voor, hoofd- en nagerechten met brood, friet, pasta, deegwaren, vette snacks of ijs
  • Ga voor: salades, een mooi stukje vis of een mooi stukje vlees
  • Vraag ipv frietje een extra portie groenten
  • Vraag ipv een stokbroodje kruidenboter een potie olijven om de honger alvast te stillen

Tussendoortjes:

  • Zorg dat je voor de moeilijke momenten altijd een groentenknabbel in huis hebt
  • Pak eens een plakje 30+ kaas
  • Pak een plakje kipfilet of een plakje rookworst
  • Pak een paar olijven

 

Overig:

  • Goed kauwen van je eten betekent dat je automatisch langzamer zal gaan eten.
  • Geniet van elke hap eten die je tot je neemt.
  • Blijf realistisch, stel niet meteen je doel te hoog, maar pak je afvalproces in kleine stapjes aan, iedere 5 kilo eraf is winst!
  • Dus neem de tijd om af te vallen.
  • Ga niet iedere dag op de weegschaal staan, je kan iedere dag anders wegen, maar pak 1 vast weegmoment in de week.
  • Laat de moed niet zakken als je in 1 week niet genoeg bent afgevallen. Misschien houdt je vocht vast, heb je wel vet verbrand of ben je aan spiermassa aangekomen. Als je weet dat je goed je best hebt gedaan, is het er 1 week later er vast wel af!

Moment...