Flatout sushi 

Simpel en snel avondmaaltijd op tafel? Dat kan! Ik heb gebruik gemaakt van Flatout Bread Protein UP Core 12  om sushi te maken!  

Enige dat je nodig hebt is:

- 2 Flatout Bread Protein UP Core 12

- 2 norivellen

- gemengde salade

- mayonaise

- surimisticks / garnalen / krab (wat je zelf lekker vindt!)

- gerookte zalm

- komkommer 

Koolhydraatarme flatout sushi

 

Bereiding

Begin met snijden van de komkommer. Pak een halve komkommer en snij deze daarna door midden over de lengte. Haal de binnenkant van de komkommer eruit met een lepeltje (dit is te nat) en snij over de lengte de komkommer in ongeveer 12 repen. 

Leg een Flatout op een bord, daarop smeer je een dun laagje mayonaise en legt er een norivel op. Smeer dan nog een dun laagje mayonaise erop en verspreid wat sla op de gehele norivel. 

 Aan begin van het norivel leg je twee repen komkommer met daarnaast wat krab/surimisticks of garnalen. In ons geval hebben we 3 surimisticks gebruikt. Daarop leg je een plak gerookte zalm. 

Rol het geheel nu voorzichtig op, maar wel strak! Je kan hem nu in stukken snijden!

Dip eventueel in beetje sojasaus om het idee van sushi helemaal af te maken! Maar ook zonder sojasaus is die erg lekker!

 

Variatietips:

- Gebruik bijv zelfgemaakte tonijnsalade voor erop ipv de surimisticks! 

- leg er nog avocado erbij

- beetje lente ui ertussen is ook lekker 

- war dacht je van verse tonijn?

 

Kortom.... genoeg variatie mogelijkheden!!