Ik ben echt een liefhebber van avocado. Nu denk je, maar dat mag je toch niet in een eiwitrijk of koolhydraatarm dieet? Jawel hoor! Weet je dat 1 avocado ongeveer 1,5 gram aan koohydraten bevat en 2,6 gram aan eiwitten. Een avocado bevat erg weinig aan suikers. De vetten die in een avocado zitten zijn goede vetten voor je lichaam. Het zijn namelijk enkelvoudige onverzadigde vetten. Bovendien bevat een avocado veel vezels, vitamines, zoals B, K en E, en helpen ze bijvoorbeeld om voedingstoffen uit andere voedingsmiddelen op te nemen. Dus wat let je om er regelmatig eentje te eten?!

Hierbij een recept van een zelfgemaakte guacamole.

Wat heb je nodig?

Twee avocado's, 1/2 rode ui, 1/2 rode peper en wat zout en peper.

Ingredienten koolhydraatarme avocado

Tip: Je kan er ook nog een teentje knoflook en een halve tomaat in hele kleine blokjes. Ik heb dat dit keer niet gedaan, zo smaakt het ook al erg lekker, maar het is maar een idee!

Prak de avocado tot een glad geheel( je kan hem eerst in stukjes snijden, dat prakt wat makkelijker), er mogen best wat stukjes in zitten, snijd een halve rode ui en rode peper (let op dat je de zaadjes goed verwijderd!) Roer het geheel door elkaar samen met wat zout en peper en smullen maar!
Tip: Als je het een dag van te voren maakt, dan smaakt het nog lekkerder.

 

Tadaaaa:

Koolhydraatarme avocado guacamole