Gisteren hebben wij iets heel lekkers gegeten en was gemakkelijk klaar te maken. Ik ben fan van courgette en avocado, dus een ideale combinatie deze 2 super ingredienten! Dit gerecht past prima binnen ons eiwitdieet en tenslotte is het nog koolhydraatarm ook!

koolhydraatarme courgetti met kip en avocadosaus

Wat heb je nodig op basis van 3 personen:

  • 400 gram kip(blokjes)
  • 1 tot 2 courgette, ligt aan de grote
  • 2 avocado's
  • bekertje creme fraiche
  • citroensap
  • 2 teentjes knoflook
  • 100 gram parmasaanse kaas
  • bakje cherry tomaatjes

De saus:

Schil de avocado en samen met de creme fraiche, wat citroensap, 2 teentjes knoflook en 50 gram parmasaanse kaas maken tot een saus, Ik gebruikte de staafmixer, maar je kan ook gebruik maken van een bender, keukenmachine. Mocht je dit alles niet tot je beschikking hebben, dan kan je de avocodo, als hij goed rijp is ook prakken met een vork en dan alles toevoegen. Ik had aan de saus wat water toegevoegd, omdat ik hem persoonlijk te dik vond. Je kan na smaak natuurlijk ook wat peper en zout toevoegen of nog wat citroensap.

De courgetti:

Om van de courgette een spaghetti te maken, heb ik gebruik gemaakt van een spirelli snijder. (zie foto).Je kan ook gebruik maken van een jullienesnijder. 

spirelli snijder

Koken:

Wok in een pan de kipblokjes met olijfolie of kokosolie, dat geeft een lekkere smaak aan je gerecht. Als de kipblokjes zo goed als gaar zijn, doe je de courgetti erbij en wok je dit even mee, het mag knapperig blijven. Daarna doe je de avocadosaus erbij en laat dit nog eventjes mee verwarmen.

koolhydraatarme courgetti met kip en avocado

Opmaak:

Wat rucola op je bord leggen, daarna de courgetti, afganeren met doormidden gesneden cherrytomaatjes en de overgebleven parmanzaanse kaas.

eiwitdieet koolhydraatarme courgette

Eet smakelijk!