Wat eten jullie vanavond? Stamppot!

 

koolhydraatarme stamppot

Wij zijn persoonlijk dol op stamppotjes. Jummie, en zeker in de (koude)wintermaanden. Maar ja, hoe kan je nu een stamppot eten en op je koolhydraten letten? Heel simpel! Of je maakt gebruikt van de Aardappelpuree voor stamppotjes en ovenschotels , die erg smakelijk is trouwens of je maakt zelf een aardappelpuree van bloemkool. Van bloemkool? Ja, erg lekker en je proeft eigenlijk de bloemkool niet. Fijn he! En meteen een portie extra groenten binnen, dus wat willen we nog meer!

Wat heb je nodig?

  • Jawel, een bloemkool
  • (een zak) Groenten voor de stamppot. (de Lidl heeft op dit moment stamppot weken, erg leuk!) Bijvoorbeeld andijvie, boerenkool of rucola met rauwe courgette en paprika!

stamppot koolhydraatarm

  • Mosterd
  • 100 ml (ongezoete soja)melk
  • Vlees: bijv een (magere) rookworst of (magere) spekreepjes

Hoe maak je het:

  • Maak roosjes van de bloemkool en kook de bloemkool gaar
  • Ondertussen kan je bijvoorbeeld de boerenkool koken, andijvie eten wij altijd rauw
  • Pureer de bloemkool met een staafmixer, samen met de melk, naar smaak mosterd, peper en zout toevoegen en je kan eventueel wat kaasblokjes eraan toevoegen.
  • Roer de stamppot groenten erdoorheen en eet smakelijk!

Dat is toch geen stamppot! (reclame van de Lidl stamppot weken)