Koolhydraatarme sushi! 
 
Ingredienten:
- 100gram  Ciao Carb rijst
- 1el rijstazijn
- 1tl zout
 
Koolhydraatarme sushi
 
Bereiding:
1. Ruim water laten koken
2. Rijst erbij gooien en 15min laten koken
3. Na 15min afgieten en in pan laten zitten, nog even kort (2-3min) op vuur laten staan op laag vuur.
4. Vuur uit, theedoek tussen pan en deksel doen en 15min laten rusten 
5. Verwarm in steelpannetje de rijstazijn, zout en ery pure tot dit tot een geheel gesmolten is. Laat het niet koken.
6. roer mengsel van stap 5 door rijst heen.
 
Je hebt nu je sushi rijst en kan je je sushi klaar maken naar wens!
 
Voorbeeld:
Nori blad beetje besmeren met mayonaise, dun laagje rijst erop en dan 2 plakken zalm erop. lente ui, komkommer en avocado erop en tot slot nog krabsticks ertussen. (Of garnalen). Rol vervolgens je sushi op en maak uiteinde van je nori vel beetje vochtig en leg op een bord. Als je klaar bent met je sushi, pak je een scherp mes en maakt die beetje nat. Je kan nu makkelijk door de nori heen snijden.
 
Tip; als je nog niet eerder sushi gemaakt heb, zoek even op YouTube een filmpje hoe sushi te rollen! 
 
Eetsmakelijk!!
 
Ps. van 100gram rijst heb ik 5 vellen nori kunnen klaar maken! Genoeg sushi dus!