Woohoo.... Heerlijke Lasagne! Vandaag hebben we vrienden over de vloer gehad en het hoofdgerecht was Lasagne. Een super fantastisch smakende lasagne met maar een paar koolhydraten. (Ik denk dat het onder de 10 gram verteerbare Koolhydraten per portie is)

Waarom zeg ik hier verteerbare koolhydraten? Onze Pasta, Rijst en Pizza  bevat op zich wel 50 gram aan KH per 100 gram, maar doordat van deze 50gr er 45 gram niet verteerbaar zijn neemt je lichaam er uiteindelijk maar 5 gram van op. In een hele doos Lasagnebladen zit uiteindelijk maar 18 gram verteerbare koolhydraten!

Dit is eigenlijk gewoon best wel speciaal omdat je nu gewoon tijdens je dieet (liever niet eerste fase) echt heerlijke lasagne kunt eten!

Belangrijk van deze Lasagne is dat je eigenlijk gewoon heel veel groenten aan het eten bent aangevuld met koolhydraatarme pasta. Hierdoor kun je heerlijk eten zonder dat je koolhydraten binnen krijgt.

Koolhydraatarme LasagneKHarme Lasagne

Het recept van de "Dieet Lasagne":

* Doosje Dreamfields Lasagne
* Gesnipperde ui
* Teen knoflook (geperst)
* Prei in ringen
* Doosje champignons. Iedere champignon in kwarten gedeeld.
* Groene paprika
* Blik tomatenblokjes
* 2 pakjes Heinz Tomata Frito (tomatenpuree)
* Beetje strooikaas (bv geitenkaas)
* Tobasco saus
* Kaneel, peper, zout 

Bak lekker de ui samen met de knoflook. Doe daar als de uien glazig worden de champignons, prei en paprika bij. Na een tijdje doe je daar de tomatenblokjes en puree bij evenals lekker veel kaneel, beetje Tobasco en wat peper en zout. (en eventueel nog een bouillonblokje) Laat dit nu een minuut of 10 pruttelen.

Zorg dat je ondertussen de oven op een graad of 200 klaar hebt staan en maak nu een Lasagne schotel waarbij je begint met een klein beetje saus, wat bladen, daarop weer saus, dan bladen, etc etc. Eindigend met goed wat saus bovenop. Strooi daar boven wat strooikaas overheen en zet nu voor 40 minuten in de oven.

 

Heerlijk met een groene sla.