eiwitrijke pizza met pestoDeze week hebben we weer onze piza gemaakt.
Sinds een paar weken hebben we de pizza mix in ons assortiment en we zijn hier echt fan van. We hebben al wat meer dieet pizza mixen geprobeerd, maar altijd zit er óf een enorme droge smaak aan óf is hij gewoon niet lekker. Oké, het blijft natuurlijk een dieet-pizza, maar de smaak is gewoon echt goed te noemen!

De pizza zelf beleg je met wat groenten, in het doosje zit al de bodemmix (aanmaken met water) en de pizza-saus voor erop (ook aanmaken met water). Omdat de bodem niet zo heel erg groot is is het wel fijn als je er nog iets naast hebt.

Ik was echt zo klaar met koken trouwens.... Het langste duurt het hele oven-verhaal.
Op de foto zie je een halve pizza op het bord liggen, dat komt omdat we met z'n tweeën de pizza gingen eten, ik had dus 2 zakjes pizzamix gebruikt. 

Ingrediënten

koolhydraatarme pizza

1 zakje pizza mix en topping
1 ui
knoflook (poeder)
half doosje champignons
1 rode punt-paprika 
Een beetje Slankie geraspte kaas

Koken

Let op: een gedeelte van de ingrediënten gaat op de pizza, maar een groot gedeelte gaat in de pan voor 'ernaast'.
Snij de ui in halve ringen, champignons in plakjes / stukjes en de punt paprika in ringen.
Maak de pizzabodem volgens de verpakking op een bakblik met bakpapier (!!!) en doe daar de tomatentopping over. Leg daar dan wat van de groenten bovenop en bestrooi met wat knoflookpoeder en wat geraspte kaas. Huppetee, de oven in!
Doe de rest van de overgebleven groenten in een pan en bak dit zo'n 10 minuten met wat knoflook, peper, zout en basilicum.

Lekker met wat pesto.