Nieuw in ons assortiment: Eiwitrijke rijst.

Goede kans dat je tijdens het dieet pasta en rijst mist. Voor de pasta hadden we al een oplossing door fusili en tagliatelle in ons assortiment te hebben die je al in de eerste fase van het eiwitdieet mag hebben.
Nu hebben we daar ook eiwitrijke rijst bij gekregen! Het is uiteraard geen echte rijst, maar gemaakt van een soort pasta. Hij heeft echter wel echt de structuur en smaak van rijst gekregen. Uiteraard hebben we dit ook onmiddellijk geprobeerd en we zijn echt enthousiast geworden! Het is een mooi product wat je kunt gebruiken als één van de benodigde eiwitrijke maaltijden op een dag en het leent zich perfect om mee te combineren met verschillende sauzen....

Hieronder alvast een recept welke je al in de eerste fase kunt eten. Daarnaast is het ook gewoon lekker....

rijst met groentenIngrediënten (voor 2 personen):

1 builtje rijst
1 gele paprika in grove stukken
1 courgette in stukjes
1 ui
knoflookteentje
Basilicum 
paar verse tomaten in stukjes

Bereidingswijze:

Kook de rijst in ruim kokend water met een bouillonblokje in 10 minuten gaar en giet het af. (de rijst hoeft niet zoals 'normale' rijst te blijven staan naderhand, kun je gewoon meteen gebruiken).
Bak ondertussen in een wok de ui met de knoflook even aan. Doe daar de paprika en courgette bij. Na een paar minuten voeg je de tomaat toe en roerbak je het lekker mee. Zorg dat je de tomaten niet kapot roert, maar een beetje heel laat (ziet er mooier uit). Op het laatst doe je de basilicum er bij.

Et Voila, een heerlijke saus voor bij je rijst! Smakelijk...