Bel ons op 013 - 8080 211

Zomervakantie: tijdelijk 4 dagen per week verzending. Lees meer...

Handig Boodschappenlijstje

Boodschappenlijst eiwitdieet

Om goed van start te gaan met het dieet is het ook fijn om deze producten in huis te hebben:

  • Verschillende soorten groenten bijv. komkommer, (snoep) tomaatjes, bloemkool,  bleekselderij, paprika (mix), verschillende sla soorten, roerbak groenten, soepgroenten,  champignons, uien, knoflook, zakje rauwkost, rode peper, (snoep) tomaten, courgette
  • Kruiden: peper, zout, provinciaalse kruiden, Italiaanse kruiden, aromat of wat je lekker vindt
  • Maggi, groenten/tuinkruiden  bouillonblokje, opkikkertje, sambal, mosterd (zonder suiker), olijfolie, soja saus (Kikkoman), Zwitserse strooikaas, tabasco
  • Alpro Soya melk (rode pak, 0% vet - ongezoet)
  • Dressings onder de 5/6 gram aan koolhydraten per 100 ml! Of dressings en sauzen van Walden Farms , te koop bij Afvallen met Bregje
  • Zure augurken
  • Slimpie aanmaak limonade, light dranken (Let op: geen light appelsap of dubbelfris e.d.), koffie, thee, spa rood, water
  • Zoetstof en zoetjes (Damhert), te koop bij Afvallen met Bregje
  • Suikervrije jam of chocopasta (Damhert) voor op de toast of pannenkoek
  • Voor op de toast: alle soorten smeerkaas 20+, alle soorten Philadelphia light, of Filet Americain (let op; niet de extra magere van de AH, bevat te veel koolhydraten), kipfilet, rookvlees, 10, 20 ,30+ kaas, Paturain of Boursain light
  • Evt voor in de salade: feta van Arla Apetina 10% vet
  • Rode wijn of droge witte wijn of droge rose (drink alcohol met mate!)
  • Alpro Soya cuisine light
  • Maggi bouillon kuipje of Knorr bouillon kuipje, lekker om bijv. je groenten in te wokken

 

Tip:

  • Bij het kopen van producten, kijk altijd eerst op het etiket of je het mag hebben.
    5/6 Koolhydraten per 100 gram of per 100 ml mag je hebben. Blijf het liefst  zo laag mogelijk!
  • Bij dranken let altijd op dat het minder dan 1 gram koolhydraten bevat per glas of 100 ml.
  • Sommige producten zoals kaas bevatten weinig tot geen koolhydraten, maar bevatten wel vet. Kies dus voor de 10+, 20+ of 30+ variant.
  • Ga nooit met een lege maag boodschappen doen, maar liever met een volle maag.
  • Maak van te voren een boodschappenlijstje.
  • Vermijdt als het kan de rijen met koekjes, snoepjes en chips.
  • Trakteer je zelf op een bloemetje of een leuk tijdschrift.

Supermarkt proteinedieet groenten

Moment...