Corona Virus Update

Ook bij Afvallen met Bregje merken we de gevolgen van het virus, hou aub rekening met vertraging nadat je je bestelling hebt geplaatst.

Weet dat we ons best doen om je bestelling netjes in te pakken, snel mee te geven met de bezorgdienst, nieuwe voorraad in te kopen en ook nog onze grote liefdes thuis de nodige aandacht te geven.

Dit zijn uitzonderlijke tijden.
Zorg goed voor jezelf en zorg goed voor de mensen rondom je.

Bregje & Koen

Update 25-6-2020

We merken dat de vertragingen binnen Nederland grotendeels wel aan het oplossen zijn. (Ook bij onze leveranciers die in Nederland produceren.)
Echter op het moment dat er ergens een product of grondstof uit het buitenland moet komen (binnen én buiten de EU) dan kun je er donder op zeggen dat er ergens vertraging in de levering zit naar ons toe. Sommige leveranciers beginnen het onder controle te krijgen terwijl andere leveranciers al maanden niet leveren. Iedereen doet zijn best, maar we zijn afhankelijk van de aanvoer van producten.
Dat is dus ook de reden dat sommige producten (of hele merken) al lange tijd niet of slecht leverbaar zijn.

Update 12-6-2020 (PostNL)

Zojuist hebben we bevestiging ontvangen dat vanaf maandag PostNL weer langs komt bij ons. We hebben meteen PostNL weer geactiveerd op onze site.

Update 11-6-2020

We merken dat het allemaal iets meer normaal aan het worden is, hoewel PostNL bv nog steeds geen pakketten op komt halen.
Mama Lupe's zijn weer vrijgegeven: je kunt weer "onbeperkt" de Mama Lupe's kopen. We hebben het idee dat de aanvoer hiervan weer normaal aan het worden is.
De producten van Joseph's zijn helaas nog steeds beperkt leverbaar, hopelijk kunnen we over een week of 2 deze ook weer vrij gaan geven qua aantallen.
Jordan's Skinny Sirups: Tja, hiervan is dus gewoon niets leverbaar, we hebben te horen gekregen dat er een container onderweg is vanuit Amerika. (maar ja: wanneer die ooit arriveert?)
Dreamfields Pasta: Deze is ook niet leverbaar, we verwachten in juli nieuwe voorraad.

Update 29-5-2020 (Leveringen en PostNL)

We proberen je zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de actuele ontwikkelingen.
Niet alleen bij ons is het druk, ook bij onze leveranciers. Sommige daarvan zijn ineens begonnen met wachtlijsten qua leveringen, hierdoor krijgen we nóg langzamer geleverd dan de afgelopen weken bij sommige leveranciers (Bv vanuit Amerika). Ben er snel bij als iets op voorraad is, we krijgen namelijk vaak ook maar een fractie geleverd van wat we besteld hebben.

Dan hebben we nog onze vrienden van PostNL die al sinds ongeveer 1,5 maand geen pakketten komen ophalen ivm de grote drukte die er nu is in pakket-land.
Met een beetje geluk kunnen we hier over een tijdje weer mee beginnen, vandaag hebben we positieve geluiden gehoord dat er een mogelijkheid in zit dat ze binnenkort weer pakketten op komen halen. (proef je de voorzichtigheid? ;) )
Tot die tijd: Alleen Fiets Koeriers, DHL en DPD.

De extreme drukte van de afgelopen week hebben we na een paar dagen onder controle gekregen. Wel is het zo dat vertragingen in leveringen van pakketten aan de orde van de dag zijn, sta dus aub niet vreemd te kijken als je pakket wat langer onderweg is.

Update 23-5-2020 (Extreme drukte)

Het is op het moment zo extreem druk qua aantallen bestellingen dat we alles op alles zetten om je bestelling in te pakken. Je bestelling zal helaas met één of twee dagen vertraging ingepakt worden.
We doen ons uiterste best, iedereen is aanwezig en we maken lange dagen om zoveel mogelijk pakketten in te pakken. Op de normaal rustigere dagen hopen we zo in te lopen met het inpakken.

Update 18-5-2020

PostNL heeft ons helaas laten weten op dit moment nog over een zeer beperkte capaciteit te beschikken en daardoor nog steeds bij ons niet op te kunnen komen halen. Je kunt daarom nog steeds geen PostNL pakketpunten kiezen.

Veel leveranciers zijn nog steeds volledig uitverkocht of leveren erg traag. Ook zijn er problemen met de aanvoer van grondstoffen waardoor sommige leveranciers niet of moeilijk kunnen produceren. Weet dat we ons best doen om zoveel mogelijk alles op voorraad te houden.

Update 7-5-2020 (Tortilla's en Levertijd)

De Joseph's fabriek zijn ze weer langzaam op aan het starten, het kan nog wel een paar weken duren voordat we een nieuwe levering ontvangen. Heb je je ingeschreven voor een voorraadmelding? (op de plek waar normaal de knop "in winkelwagen" staat)

Op dit moment pakken we je bestelling in binnen 1 a 2 werkdagen. Let erop dat de pakketdiensten wel echt nog vertragingen hebben. Binnen Nederland lijkt het grotendeels normaal met DHL (PostNL is nog steeds niet mogelijk), maar richting België zien we een duur van gemiddeld een week.

Update 4-5-2020 (Vertraging)

Het is echt heel erg druk. De aantallen qua bestellingen zijn extreem opgelopen, pakketbezorgers doen er nog steeds regelmatig te lang over en we hebben zelf ook te maken met zieken.
We hebben op dit moment 2 tot 3 werkdagen nodig om je bestelling in te pakken.
Pakketten naar België doen er regelmatig een week over.

Update 21-4-2020 (België / Bpost)

In bepaalde gebieden in België verzorgt Bpost de bezorging van alle andere pakketbezorgers, daar komt dus geen DHL.
We zien dat Bpost tot 2 weken (!) vertraging heeft. Je ziet in de track & trace dat pakketten wel verzonden zijn, maar dat ze nog niet zijn aangekomen bij Bpost.
Ze staan in de wacht bij Bpost.
Helaas kunnen we daar weinig aan veranderen, het enige wat we kunnen doen is wachten.

Dit heeft ook weer te maken met de enorme hoeveelheden pakketten die Bpost moet verwerken.

Update 14-4-2020 (PostNL uitgeschakeld):

Vandaag hebben we PostNL pakketpunten uitgeschakeld. We vinden zelf dat de vertraging van PostNL te groot is om nog met goed fatsoen de mogelijkheid te bieden om het bij een PostNL pakketpunt op te halen. (de vertraging is voor een gedeelte van de PostNL pakketten meer dan een week).

Het is nog steeds mogelijk om een DPD pakketpunt te kiezen, dat gaat over het algemeen wel goed.

Je kunt nog steeds kiezen voor een normale zending door PostNL maar weet dat het erg lang kan duren als je pech hebt.

Update 10-4-2020 (PostNL vertraging):

Tja, PostNL wordt erger en erger. PostNL heeft op dit moment 5 werkdagen vertraging.
We hebben zelfs een melding gehad met de vraag of we aub minder pakketten aan willen bieden aan PostNL omdat ze het niet meer aankunnen....

(DHL lijkt gewoon goed te gaan op het moment)

Update 7-4-2020 (Tortilla's en Pita):

We doen onze uiterste best om alles goed op voorraad te houden, maar helaas krijgen we sommige producten erg langzaam (of niet) aangeleverd.
Vandaag hebben we te horen gekregen dat de Joseph's fabriek een aantal weken gaat sluiten. Omdat we toch zoveel mogelijk mensen van de producten van Joseph's willen laten genieten hebben we totdat deze weer aangeleverd gaan worden ingesteld dat je maximaal 1 van de Joseph's producten in je winkelmandje kunt doen. (dus 1 pita en/of 1 lavash en/of 1 tortilla, maar niet 2 pita)

Ook Mama Lupe's worden maar zeer beperkt aangeleverd op het moment, hierdoor hebben we voor de Mama Lupe's ook dit maximum ingesteld totdat onze leveringen weer op het gewenste niveau zijn gekomen.

We doen dit om te zorgen dat zoveel mogelijk mensen toch nog deze producten kunnen kopen in plaats van een aantal mensen die heel hun kast vol hebben liggen.

Update 3-4-2020 (PostNL):

We zien dat PostNL op dit moment 3 dagen vertraging heeft met bezorgen. Het lijkt of je pakket nog niet ontvangen is door PostNL, maar hij is nog niet gescand in het distributiecentrum, daar zijn enorme pakket-files.

DHL heeft op sommige dagen ook een dag vertraging. Pakketten via de Fiets Koeriers lijken vooralsnog de volgende dag netjes afgeleverd te worden.

Uiteraard kunnen er altijd meer vertragingen ontstaan. Bestel op tijd.

Update 24-3-2020 (PostNL & DHL):

Helaas beginnen de pakketbezorgers het ook te merken. Er begint vertraging bij de transporteurs te ontstaan ivm het grote aantal pakketten wat op dit moment bezorgd moeten worden.
Het is mogelijk dat je pakket langer onderweg is.

Update 22-3-2020:

  • De richtlijn op het moment is dat bezorgers pakketten NIET bij de buren bezorgen. Ben je niet thuis? Dan gaat je pakket meteen naar een pakketpunt. Soms zal dat iets verder zijn van je huis omdat veel pakketpunten ook overbelast zijn. De Fiets Koeriers proberen wel tot 3x je pakket te bezorgen, behalve bij bedrijfs-adressen: bedrijf gesloten? Pakket gaat meteen retour.
  • Voor België hebben we de mogelijkheid uitgeschakeld om je bestelling rechtstreeks naar een pakketpunt te sturen, dit ivm de lockdown: veel winkels zijn gesloten.
  • Vooral aan het begin van de week hebben we vertraging met inpakken ivm de vele bestellingen die tijdens het weekend geplaatst worden.
  • Zorg dat je thuis bent als je de inpakbevestiging hebt ontvangen! Dat voorkomt veel gedoe.
  • Heb respect voor de bezorger: Doe de deur open en neem zelf een stap terug...

 

Corona Update

Recent Bekeken
Geen recent bekeken producten
Alles wissen
NIEUWSBRIEF?
© Afvallen met Bregje. Alle rechten voorbehouden.