Bel ons op 013 - 8080 211

Gratis verzonden vanaf € 40. Koolhydraatarm, Eiwitdieet en Atkins.

Fase 1: De startfase

Let op:  Deze fase uitleg gaat over ons eiwitdieet, dit geldt niet voor een koolhydraatarm dieet!

In deze fase val je het snelst af. Dit komt door de ketose. Doordat je geen koolhydraten gebruikt gaat je lichaam zijn eigen vetreserves aanspreken. Dit is dan ook de meest strenge fase en het is daarom heel belangrijk om je strikt te volgen! Zodra je lichaam namelijk weer koolhydraten binnenkrijgt, gaat het weer over op koolhydraten verbranden. Je valt dan niet meer zo snel af.

Groenten tijdens het eiwitdieetIn deze fase mag je geen koolhydraten zoals in:

  • aardappelen, pasta, rijst (WEL onze eigen varianten hier op)
  • brood (WEL onze eigen toast)
  • melkprodukten
  • zemelrijke groenten
  • fruit
  • vruchtensappen en frisdrank (WEL cola light e.d)

Door de eiwitten in het dieet zul je geen honger hebben en blijft je spiermassa gespaard. Het is dan ook erg belangrijk om geen eetmomenten over te slaan! Neem je te weinig producten dan krijg je te weinig eiwitten binnen waardoor je wel je eigen spiermassa kunt gaan afbreken. 
Om een vitaminetekort te voorkomen is het belangrijk om multivitamines te gebruiken. De multivitamines uit de webshop bevatten de juiste vitamines in de juiste hoeveelheden.

Wat is de bedoeling?

Uitleg Fase 1Afhankelijk van het aantal kilo's dat je kwijt wilt raken is het de bedoeling dat je ongeveer 50% tot 60% van je streeftgewicht in fase 1 blijft om zoveel mogelijk van je kilo's kwijt te raken.
Je volgt deze fase minimaal 2 weken, omdat jouw lichaam moet wennen aan dit dieet en omdat jouw lichaam goed in ketose ( de vetverbranding) moet komen. En jouw lichaam moet wennen aan het verminderen van het aantal koolhydraten.
Je mag dan eventueel na 2 weken over stappen op fase 2.
Stel: Je wilt graag 10 kilo afvallen, dan blijf je net zo lang in fase 1 totdat je 5 tot 6 kilo bent kwijt geraakt om over te stappen op fase 2.

 

Groenten: zie lijstje toegestane groenten

Bij produkten (bijv een dressing of opkikker): zorg dat je laag blijft, alles onder de 5 gram aan koolhydraten per 100 gram of 100 ml is toegestaan, maar blijf zo laag mogelijk. Let op vetten in de produkten!

 

Wat eet je?

Je MOET 4 eiwijtrijke vervangende maaltijden van Afvallen met Bregje eten, vanwege de eiwitten die je per dag nodig hebt. Je mag maximaal 1 oranje produkt per dag.  5 Maaltijden is toegestaan bij erge honger, zwaar fysiek werk. Mannen mogen over het algemeen 5 maaltijden eten, omdat de verbranding bij een man anders werkt dan bij een vrouw.
Heel de dag door onbeperkt groenten, zie groentenlijst .
Iedere dag 1 multi-vitamine  en 1 kalium tablet . Let op: dit is geen vervanging van een maaltijd, maar een aanvulling. 

Zorg ook voor regelmatige lichaamsbeweging (ca. 30 min. per dag). In deze fase van het dieet is het niet verstandig zware lichamelijke training te doen, zeker niet als je dit voorheen ook niet gewend was.

Groenten of salade tijdens je dieet

Maaltijd schema:

Hoe kan een dag eruit zien? (fase 1) Dit is een suggestie, voor iedereen geldt wat anders. Kijk wat je lekker vindt!

Ontbijt:
Shake of pudding • Warme chocomelk • Cappuccino • Koude drank • Havermout ( keuze uit 3 verschillende smaken) of rijstepap • Yoghurt rood fruit of stracciatella • Kwark abrikoos  • Koffie, thee of water en een multi-vitaminen

Tussendoor:
Groenten knabbel, bijv. snoeptomaatjes, komkommer, radijs, etc • 1 eiwitrijke koekje • ½ reep of 1 hele reep • Shake • 1 wafel

Lunch:
Salade met een dressing van Walden Farms • Toast met suikervrije jam of suikervrije chocopasta van Damhert , slankie smeerkaas 20+, filet american, Philadelphia light • Omelet met groenten • Pannenkoek met groenten of suikervrije jam of chocopasta van Damhert of pannenkoekensiroop van Walden Farms, die bevat geen koolhydraten, vetten, suikers of calorieen • Soep met groenten • Reep • Shake of pudding • Warme chocomelk of cappuccino • Koude drank

Tussendoor:
Groenten knabbel • ½ reep • 1 eiwitrijke koekje • 1 wafel • Shake 

Avond:

Soep • Aardappelpuree • Chili • Spaghetti • Stoofpotje Rundvlees • Omelet • Pannenkoek (dit zijn eiwitrijke vervangende maaltijden van Bregje)

Je kan er ook voor kiezen om zelf een maaltijd te maken zoals roerbakgroenten • Gekookte, gegrilde of gestoomde groenten • Eigen gemaakte soep • Salade met een dressing van Walden Farms, pak dan altijd nog een eiwitrijk produkt van Afvallen met Bregje, bijv een pudding nadien, want anders kom je niet aan je eiwitten.

Om de honger te stillen kan je ’s avonds eventueel je 5e product pakken.
(Neem een product met weinig koolhydraten, zoals een shake, warme- of koude drank) 

lekkere groenten tijdens je dieet

Moment...