Bel ons op 013 - 8080 211

Gratis verzonden vanaf € 40. Koolhydraatarm, Eiwitdieet en Atkins.

Fase 2: De gemengde fase

Let op:  Deze fase uitleg gaat over ons eiwitdieet, dit geldt niet voor een koolhydraatarm dieet!

In deze fase probeer je bijna de rest van je streefgewicht te verliezen.
Je moet deze fase minimaal 2 weken volgen.
Het voordeel van deze fase is dat je een lunch of diner mag vervangen door een natuurlijk eiwitrijke maaltijd waardoor je het gemakkelijk volhoudt totdat minstens 80% van het streefgewicht bereikt is.

Wat is de bedoeling?

Beknopte fase 2Je MOET 3 eiwitrijke vervangende maatlijden eten van Afvallen met Bregje. Je mag 4 maaltijden eten. Maximaal 1 oranje produkt per dag. Je vervangt 1 eiwitrijke maaltijd van Bregje met een natuurlijke eiwitrijke-koolhydraatarme maaltijd. Dat kan zijn òf je lunch òf je avondeten.
Zorg ook voor regelmatige lichaamsbeweging (ca. 30 min. per dag). 

Groenten: zie lijstje toegestane groenten
Bij produkten (zoals een dressing of opkikker): zorg dat je laag blijft, alles onder de 5 gram aan koolhydraten per 100 gram of 100 ml is toegestaan, maar blijf zo laag mogelijk. Let op vetten in de produkten!

 Vlees, vis en kip bij het eiwitdieet

Voorbeeld van een natuurlijke eiwitrijke-koolhydraatarme maaltijd: (dus vervanging van lunch of diner)
150 gram gevogelte: kip, kalkoen, struisvogel (geen eend of gans)
OF:
150 gram  vlees:  rosbief, biefstuk, runder gehakt, tartaar, entrecote, mager hamlapje, mager varkenslapje, konijn, hert
OF:
200 gram vis of schaaldieren: Garnalen, mosselen, krab, kreeft, oesters, witvis, tonijn in eigen vocht, coquilles (maximaal 2 keer per week: haring, makreel, paling, sardientjes, zalm)
OF:
150 gram vegetarisch product (lees goed de etiketten, want veel vleesvervangers bevatten veel koolhydraten!!!)
Bij voorkeur: huttecase, quorn of tofu. Alpro Soja vleesvervangers. Kijk echter hierbij altijd wel even naar het aantal koolhydraten, er zit tussen de merken veel verschil.

 

 

 

3 Keer per week mag je een extra  keuze maken uit de onderstaande lijst om je lichaam weer langzaam te laten wennen aan natuurlijke eiwitten, dit komt er dus extra bij en je hoeft er geen maaltijd voor weg te laten. Je kan ook deze extraatjes verdelen over de week, dus de ene dag een schaaltje yoghurt en de andere dag 2 eieren.


2 eieren + 125 ml (=1 kopje) magere yoghurt 0% vet of kwark. Het merk Optimel is toegestaan. (alle smaken)
OF:
100 gr. (3 plakken) 30+ kaas en 2 eieren
OF:
100 gram 30+ kaas en 200 ml yoghurt 0% vet of kwark

Uiteraard mag je ook 10+ of 20+ kaas gebruiken

let opLet op!
Probeer geen gemarineerde of gepaneerde producten te gebruiken. Hierbij gebruiken ze vaak suiker namelijk.



Moment...