Bel ons op 013 - 8080 211

Gratis verzonden vanaf € 40. Koolhydraatarm, Eiwitdieet en Atkins.

Snel afvallen en op gewicht blijven met het Eiwitdieet van Bregje

Het eiwitdieet van Afvallen met Bregje is een dieet op basis van veel eiwitten (proteïnen), veel verse groenten, weinig koolhydraten en weinig verzadigd vet.
Door de sterk verlaagde inname van koolhydraten schakelt het lichaam over op een andere energieleverancier: de opgeslagen vetten. Het gevolg hiervan is een volledige verbranding van het eigen lichaamsvet, een natuurlijke afslankreactie van het lichaam, het ketoseproces. De eiwitten in onze producten zorgen er ook voor dat je geen hongergevoel gaat hebben.

Koolhydraten: 

Brood koolhydraten

Zorgen voor het verbanden van energie, maar doordat je nu gaat verminderen, moet jouw lichaam overschakelen op een andere energieleverancier, jouw opgeslagen vetten! (ketose genoemd)

Koolhydraten zijn een belangrijke brandstof voor ons lichaam. Het lichaam zet ze om in glucose ‘suikers’. Deze suikers zijn de brandstof voor al onze organen. Koolhydraten zitten in brood, aardappelen, rijst en pasta. Ook fruit en vruchtensappen zitten vol suikers. Zelfs zuivelproducten bevatten melksuikers. Daarnaast bevatten alle producten die gezoet zijn met ‘gewone suikers’ zoals snoep, koek en frisdrank veel suiker.
We kunnen koolhydraten onderverdelen in twee soorten:

- snelle koolhydraten. Deze vind je in snoep, koek, frisdrank
- trage koolhydraten. Deze vind je in brood, pasta en rijst

Snoep koolhydratenZoals je waarschijnlijk al verwacht zijn snelle koolhydraten niet bevorderlijk voor de lijn. Probeer deze dus zoveel mogelijk te vermijden. Snelle koolhydraten zitten vaak in producten die naast suikers ook veel vetten bevatten.
Ze zorgen voor grote schommelingen in de suikerspiegel als de bloedsuikerpiek is verdwenen zul je direct weer een hongergevoel hebben. Als je meer koolhydraten binnen krijgt dan je verbrandt, slaat het lichaam de overtollige koolhydraten op als vet.

Langzame koolhydraten daarentegen zijn wel een goede verbrandingsbron voor ons lichaam. Dit omdat ze veel vezels bevatten, hetgeen goed is voor de darmwerking. Bij het eiwitdieet worden de koolhydraten tijdelijk weggelaten om het ketose proces in werking te stellen. Het lichaam schakelt bij het weglaten van koolhydraten automatisch over op vetverbranding. Dit is een natuurlijk proces en niet schadelijk voor je gezondheid.

Naast het feit dat je dus kilo's gaat verliezen, is dit dieet ook gericht op het verbranden van puur vet!

 

Eiwitten: 

Proteine shakes LekkerProteïnen (eiwitten) zijn de belangrijkste voedingsstof voor ons lichaam, ze zijn nodig voor het bouwen, onderhouden en herstellen van weefsels. Bij een klassiek dieet gaan we minder eten. De verhouding van koolhydraten, vetten en eiwitten blijft hetzelfde, de hoeveelheid die we eten is alleen minder. In het Proteïne dieet creëren we een situatie waarbij er meer eiwitten worden opgenomen, en minder vetten en koolhydraten.
Ook een typisch verschijnsel bij het klassieke dieet is het verlies van spiermassa door een tekort aan eiwitten en een lagere stofwisseling. Jouw lichaam krijgt minder voeding (brandstof) en zal de energieverbranding op een lager pitje zetten. Het gevolg is het overbekende 'jojo' effect!

Geen jojo-effect bij het Proteïne of Eiwit dieet
Diverse onderzoeken hebben uitgewezen dat proteïne diëten het jojo-effect beperken. Dit komt mede doordat het Proteïne dieet de bloedsuikerspiegel constant houdt.

Een ander belangrijk aspect dat het gevaar op het jojo-effect beperkt, is dat we met het Proteïne dieet geen calorieën tellen. Door de ketose heeft ook het lichaam geen idee hoeveel calorieën er binnen komen en het zal zich hier ook niet op aanpassen. Wanneer je een calorieverlagend dieet volgt val je af. Het nadeel is alleen dat jouw lichaam merkt dat het met minder calorieën ook prima kan functioneren en het past zich daarop aan. Je zult steeds opnieuw minder moeten gaan eten om nog af te kunnen vallen. Wanneer je weer normaal gaat eten en het lichaam dus weer meer calorieën binnenkrijgt, zal het dit op gaan slaan als vet, omdat het lichaam deze extra calorieën niet meer nodig heeft.

Tijdens het proteïnedieet van Afvallen met Bregje vervang je jouw normale maaltijden door speciale eiwitrijke maaltijden van Afvallen met Bregje. Je hebt 4 tot 5 eetmomenten per dag. Er is een ruime keuze aan eiwitproducten: van zoet tot hartig (voor een overzicht van de eiwitdieet producten kan je een kijkje nemen in de webshop van Afvallen met Bregje).

Groenten Koolhydraatarm

Vier Fases

Verloop Fases

Het eiwitdieet van Afvallen met Bregje is opgedeeld in vier fases waarbij bij elke vervolgfase langzaam normale voedingsproducten weer terug in het voedingspatroon worden gebracht.
Eet minimaal 50 tot 60 gram eiwitten per dag om gezond en snel af te vallen. Blijf laag in koolhydraten door niet meer dan 30 gram koolhydraten per dag te nemen. Deze haal je uit de produkten van Afvallen met Bregje.

Fase 1 (de startfase)

Je valt snel af. Je eet per dag minimaal 4 tot 5 eiwitproducten van Afvallen met Bregje, aangevuld met de toegestane groenten. Neem ook 1 multivitamine. Deze fase moet je minimaal 2 weken volgen (afhankelijk van het aantal kilo's dat je wilt verliezen).

 

Fase 2 (de gemengde fase)

Deze start als je op 2/3 van je streefgewicht zit. Je eet minimaal 3 en maximaal 4 eiwitproducten van Afvallen met Bregje, aangevuld met de toegestane groenten en mager vlees, kip, vis, schaal-en schelpdieren, eieren en yoghurt 0% vet. Neem ook 1 multivitamine. Deze fase moet je minimaal 2 weken (of langer) volgen.
Dus: minimaal 3 maaltijden van Afvallen met Bregje, lunch of avondeten vervang je door een natuurlijke eiwitrijke-koolhydraatarme maaltijd en heel de dag door onbeperkt groenten.

Fase 3 (de overgangsfase)

Je hebt (bijna) jouw steefgewicht bereikt. Je gaat langzaam weer koolhydraten eten zoals (koolhydraatarm) brood en 1 stuk fruit. Je eet ook nog minimaal 2 eiwitproducten van Afvallen met Bregje, aangevuld met de toegestane groenten en mager vlees, kip, vis of 2 eieren met 125 ml 0% vet yoghurt of 3 plakken 30+ kaas. Neem ook 1 multivitaminen. Deze fase moet je minimaal 2 weken volgen.
Dus: minimaal 2 maaltijden van Afvallen met Bregje, ontbijt of lunch vervang je door 2 sneetjes (koolhydraatarm) brood met mager beleg, tussendoortje is 1 stuks fruit, avondeten een natuurlijke eiwitrijke maaltijd (zie fase 2) en heel de dag door onbeperkt groenten.

Fase 4 (de stabilisatie fase)

Gefeliciteerd, jij hebt jouw streefgewicht bereikt! Je gaat langzaam weer normaal eten op een verantwoorde en gezonde wijze, met nog 1 of 2 eiwitprodukten van Afvallen met Bregje. Koolhydraten zijn weer toegestaan (rijst, pasta's, aardappelen en de niet toegestane groenten). Je mag nu 2 maaltijden met vis, gevogelte, vlees of zuivel en 2 stuks fruit. Neem ook 1 multivitamine. Deze fase moet je minimaal 2 weken volgen.
Dus: minimaal 2 weken lang 1 maaltijd van Afvallen met Bregje, ontbijt en lunch bestaat uit 2 sneetjes (koolhydraatarm) brood met mager beleg, je mag 2 stuks fruit, avond eten en heel de dag door onbeperkt groenten. Let op: Je mag maximaal 100 gram aardappelen of 70 gram volkoren pasta of zilvervlies rijst.

Groentenspies koolhydraatarm barbecue

Hoe lang duren de fases?

Dat is afhankelijk van het aantal kilo's dat je wilt afvallen en de snelheid waarmee je afvalt. 
Je volgt fase 1 van het dieet van afvallen met Bregje tot ca. 60% van het aantal kilo's dat je wilt afvallen is bereikt.
Heb je die 60% bereikt dan kan je starten met fase 2. Deze volg je tot 85% van het aantal kilo's dat je wilt afvallen is bereikt.
Heb je die 85% bereikt dan kan je starten met fase 3 . Deze volg je tot 95% van het aantal kilo's dat je wilt afvallen bereikt is.
Daarna start je fase 4 totdat  jouw streefgewicht is bereikt.

 

uitroep 

Als je erg opziet tegen fase 1, mag je ook in fase 2 starten. Je zal zeer zeker resultaat boeken, maar minder spectaculair dan wanneer je in fase 1 begint.

 

Iedere fase moet je minimaal 2 weken doorlopen (in overleg langer), omdat zo je lichaam weer langzaam kan wennen aan het opnemen van koolhydraten. Als je twijfelt of je het proteïnedieet mag volgen, vanwege eventuele gezondheidsklachten, neem vrijblijvend contact met mij op of overleg eerst met jouw eigen huisarts of specialist.

You can do it if you dream it

Moment...