Bel ons op 013 - 8080 211

Gratis verzonden vanaf € 40. Koolhydraatarm, Eiwitdieet en Atkins.

Eiwitdieet of Koolhydraatarm Dieet, de verschillen.

Op onze site vind je twee hoofd-categorieën: het eiwitdieet (ook wel proteïnedieet) en koolhydraatarm dieet.

Wat is het verschil?

Onze eiwitdieet producten zijn allemaal koolhydraatarm én verrijkt met extra eiwitten die je nodig hebt tijdens het dieet. (Omdat je maar een beperkte hoeveelheid koolhydraten binnen mag krijgen per dag)
Onze koolhydraatarme producten zijn alleen koolhydraatarm, dus niet eiwitverrijkt.
Het grote verschil tussen de diëten is dat het eiwitdieet een stuk sneller gaat dan het koolhydraatarme dieet. 

Waarom eiwitten?

Het eiwitdieet is eigenlijk een koolhydraatarm dieet waarbij je extreem weinig koolhydraten binnen krijgt. De eiwitten zorgen ervoor dat je spiermassa behouden blijft tijdens het dieet én dat je weinig hongergevoel zult ervaren. 

Kan ik producten uit een ander dieet gebruiken?

Ja hoor...
Doe je het eiwit- of proteïnedieet dan kies je voor je benodigde maaltijden producten in de categorie "Eiwitdieet", daarnaast kun je (beperkt) ook producten gebruiken die onder het kopje "Koolhydraatarm" vallen. Bij ieder product staat aangegeven of je dit al in de 1e, 2e, 3e of 4e fase mag eten. Deze producten mag je dan niet tellen als maaltijd per dag, maar je mag ze vaak wel al als tussendoortje eten! Doe je echter het koolhydraatarme dieet dan ben je niet bezig om aan een vast gesteld aantal eiwitrijke producten per dag te komen, je pakt gewoon alles koolhydraatarm. Je kunt dus ook eventueel de producten eten die onder de categorie "Eiwitdieet" vallen, je zult merken als je deze pakt dat ze een verzadigend gevoel geven. Dit komt door de eiwitten!

Een voorbeeld hoe je kunt combineren

Hoe zou je de producten nu kunnen combineren?
Tijdens het eiwitdieet pak je 4 of 5 eiwitrijke maaltijden per dag, deze zorgen ervoor dat je voldoende eiwitten binnen krijgt.
Als je nu eens een keer lekker brood tussendoor wilt eten dan zie je onder het kopje "Koolhydraatarm" bij "Koolhydraatarm Brood Producten" bv het Adam's Brood, dit koolhydraatarme brood bevat extreem weinig koolhydraten. Deze kun je dus gemakkelijk als tussendoortje pakken. Het brood telt dan niet mee als eiwitrijke maaltijd maar omdat het zo weinig koolhydraten bevat kun je toch eten tijdens het eiwitdieet.

Zo kun je bv ook 's avonds als diner ook de koolhydraatarme tortilla's gebruiken, gewoon beleggen met veel groenten en bv een klein beetje kip en je hebt een super lekkere maaltijd.

Snel afvallen en op gewicht blijven met het Eiwitdieet van Bregje

Het eiwitdieet van Afvallen met Bregje is een dieet op basis van veel eiwitten (proteïnen), veel verse groenten, weinig koolhydraten en weinig verzadigd vet.
Door de sterk verlaagde inname van koolhydraten schakelt het lichaam over op een andere energieleverancier: de opgeslagen vetten. Het gevolg hiervan is een volledige verbranding van het eigen lichaamsvet, een natuurlijke afslankreactie van het lichaam, het ketoseproces. De eiwitten in onze producten zorgen er ook voor dat je geen hongergevoel gaat hebben.

Het eiwitdieet van Afvallen met Bregje is opgedeeld in vier fases waarbij bij elke vervolgfase langzaam normale voedingsproducten weer terug in het voedingspatroon worden gebracht.

Waarom zijn eiwitten belangrijk?

Proteine shakes LekkerProteïnen (eiwitten) zijn de belangrijkste voedingsstof voor ons lichaam, ze zijn nodig voor het bouwen, onderhouden en herstellen van weefsels. Bij een klassiek dieet gaan we minder eten. De verhouding van koolhydraten, vetten en eiwitten blijft hetzelfde, de hoeveelheid die we eten is alleen minder. In het Proteïne dieet creëren we een situatie waarbij er meer eiwitten worden opgenomen, en minder vetten en koolhydraten. 
Ook een typisch verschijnsel bij het klassieke dieet is het verlies van spiermassa door een tekort aan eiwitten en een lagere stofwisseling. Jouw lichaam krijgt minder voeding (brandstof) en zal de energieverbranding op een lager pitje zetten. Het gevolg is het overbekende 'jojo' effect! 

Geen jojo-effect bij het Eiwitdieet
Diverse onderzoeken hebben uitgewezen dat proteïne diëten het jojo-effect beperken. Dit komt mede doordat het Proteïne dieet de bloedsuikerspiegel constant houdt. 

 

Meer informatie?

Wil je meer informatie over het eiwitdieet van Bregje klik dan hier. 
Op de pagina "Het Eiwitdieet van Bregje" vind je alle informatie over het eiwitdieet. Daar vind je bv ook een lijst met groenten die je tijdens het eiwitdieet mag pakken en er staan tips wat je kunt doen tijdens het dieet.

Moment...